Rykten om laget


  Idag skriver lokalfotbollen om laget och dess rykten om att tränaren skulle sluta ..

  Senaste tiden har det florerat illasinnade rykten om att Mats Kankainen hoppat av som tränare för Selångers damer. Lokalfotbollen.se kan nu dementera dessa uppgifter. "Kankis" blir kvar! - Vi hade lite turbulens ett tag. Några tjejer var inte nöjd med hur jag skötte laguttagningen men nu har vi rensat luften och lägger det där bakom oss, säger Mats Kankainen. Jag har själv varit tränare och vet att man bara har elva vänner och det är de man tar ut till startelvan nästa match och när det gäller Selånger har i laget nästan ett 20-tal spelare som håller god klass vilket gör det till ett delikat problem och några har känts sig sidsteppade då de själva tycker att de borde vara givna.
  - Jag har valt att satsa på de tjejer som verkligen vill träna hårt och förkovra sig att bli en bättre fotbollsspelare, säger Kankainen. Förhoppningsvis har Selånger rett upp sina interna problem och kan i fortsättningen fokusera på fotbollen för man har ett riktigt lovande lag på gång. I år gäller det att undvika att hamna på en av de tre nedflyttningsplatsera för att sedan kunna satsa uppåt och kanske rent av mot div. I. Men då krävs det att alla i laget drar åt samma håll.

Kommentarer
Postat av: Patricia

Ja jag vill jätte gärna vara med och skriva! =) En ära att du frågade mig. Tack, så mitt svar blir alltså JA!

2009-05-21 @ 09:38:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0