Oavgjort mot IK Sätra

 
  Har fått mig några kommentarer både här och vid planen att det är synd att jag tänkte lägga ner. Riktigt roligt att några bryr sig och läser och som sagt, folk verkar inte hitta hit. Får ta med lite marknadsföring tror jag.

  Vill ni läsa längre referat från Sätra matchen så gå in på lokalfotbollen.se Scrolla ner lite och läs vad jag skrivit där. Det här inlägget tänkte jag ägna åt att jämnföra artiklarna från gårdagens match, har läst både Sundsvalls tidnings, dagbladets och så gd.se samt Sätras egna referat.

  Det är verkligen skillnad på vem som skriver och vilket lag den känner för eller rättare sagt vart tidningen utkommer. Både sundsvallarn och Dagbladet skriver att Selånger drev matchen och var närmast vinst medan i gd och på Sätras hemsida är det tvärtom där man tycker sitt egna lag var det bättre även om man erkänner att Selånger hade mycket boll men ändå borde man vunnit enligt dom.

  Visst jag håller med att straffen var konstigt dömd och det skrev jag också, men alla andra domslut som var i konstigaste laget då? Varför nämner ingen dem, man tar bara fram det som vart något negativt för det egna laget. Patrcia vart fält klockrent en stund efter straffmålet bara någon meter utanför straffområdet men domaren avböjer medan alla såg fällningen. Det var väl lika matchavgörande det med, en frispark i mycket farligt läge där laget kunde flyttat upp många spelare på mål och kanske satt 2-1. Nej men det såklart det såg nog inte Sätras bänk.

 Sen är det klart, jag skriver också till fördel för Selånger det ska jag inte krypa under stolen med, men det är intressant att se hur det skiljer sig i våra ögon. Jag förmodar att de flesta på läktaren hejjade på Selånger igår och alla där tyckte Selånger hade övertaget och borde vunnit.

  Sen avslutar Sätra med att skriva att det var dom som hade lägena i slutet att avgöra? Då måste jag ha gått förtidigt från matchen för det såg inte jag, ribbträffen ja men den var ju i början av matchen och redan då hade ju Selånger haft bollen i mål en gång när Gävlelaget var kvar i omklädningsrummet de första 30 Sekunderna.

  Nu fick jag skriva av mig och får se framöver om det kommer referat efter matcherna.

  Sista raden får gå till Beatrice Törnros.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0